[NO] Attakus the Manokit Kigurumi by DynamiCat Studio


General InformationGives some information about the item and the person writing the review.


About the Reviewer

Reviewer

Furaffinity: ashpyre

Relationship With Maker

The maker is NOT a friend

Prior Experience

Yes I am a fursuit maker

Informed Maker of Issues

No issues with the product, product is still holding strong.

Wear Time

30+ hours
About the Maker

Maker

Commission Information

Type: Kigus & Clothing
Style: Plantigrade, Toony
Shipped From: Mexico

Species

Manokit
Filed under Other / Undefined

Made in Year

Transaction Information

230 USD paid in a lump sum
Filed under $200 and under.

Estimated Completion Time (ETA) Accuracy


Date of Review

May 22, 2020

Buy/Commission Date
May 8th 2018
Completion/Ship Date
July 30th 2019
Item Completion Time (?)

Item Being Reviewed

Attakus the manokit Kigurumi in a toony style as a commission.

Character Concept Art


Photos of Completed Product


BodyGives information about the main body of the costume. If reviewing a separate set of pants/legs or torso, the answers would also go in this section.


Wear Satisfaction How satisfying this piece is to wear with regard to comfort, fit, material quality, etc.

Wearing the kigurumi is comfortable and very warm. The hood has a face so I can flip the hood over mine to make it look like a fursuit head. If I had to complain about anything, it would be the arms are a few inches too long, and the crotch being too low, so after a while of walking my legs will get sore, I cannot run in the kigurumi. The kigurumi fits my body perfectly.

Appearance Satisfaction How satisfying this piece is to look at with regard to material quality, design, how closely it matches the concept, etc.

The kigurumi visually is fabulous, all the spots and the cute face the kigurumi has. I loved the tailbone detail, I told them I planned on making the kigurumi a tail eventually for visual effect if by chance the tail popped off. It matches the concept art, symmetry is very good, materials were all agreed upon and feel good quality. I would only change how close the ears are together on the hood, but its grown on me.

Special Attachments and Features Information about any special or unique features this piece has with regard to the reviewer's satisfaction of them.

The maker has sewn on a fishbone of the back of the kigurumi for detail, it looks awesome. Also the face, ears, and faux fur for the hair. All of the extras make the kigurumi one of a kind to me.

OverallHow satisfied the reviewer is with the overall buying experience, including their interactions with the maker and the resulting final product.


Product Satisfaction How satisfied the reviewer is with the overall look and feel of the costume in its entirety.

How was your concept art realized?

The maker drew me their own concept art on how the kigurumi would look, it was spot on.

How well does everything fit together and match up?

Everything fits, matches up, and is very consistent to the makers style and concept art.

Overall Project Quality

I love my kigurumi, I genuinely do. But my overall experience left a bad taste in my mouth. I wont ever commission them again unfortunately, but the attention to detail is something I love about the maker. It WAS worth the wait. But for the experience I’d say no. I believe the product will last me a long time and I will be continuing to wear it.
There was a badge id like to mention I was supposed to receive with this order and never got it..

Purchase Process Details the interactions between the customer/reviewer and the maker of the item with regard to the buying process.

Initial Contact

Initially I already commissioned them for a partial suit, so contacting them to commission the kigurumi was no issue. We communicated through Facebook.

Maker Response Time

Response time was good when we were discussing fabrics, concept art, and answered my questions.

Maker Professionalism

Although Cecilia is very nice, she admitted to me personally that she takes advantage of patient and kind customers. To me that does not make a professional and successful business. With many ETAs and silences during the commission process is very stressful and disappointing.

Project Completion Time

When I first contacted about the commission, all went smoothly, when it came to waiting for the commission. It was painfully slow. They claimed to have lots in queue that prevented them to complete my kigurumi in a timely manner, I told them I was fine with waiting. But telling me it will be completed by so and so time and time again is a big let down. Once it was time to ship, it arrived very fast with DHL. They kindly pitched in so I would get the product by 2 day shipping.

Rating

FursuitReview scores by having the reviewer answer the following question:
"Would you recommend this maker to another?"

NO!
This review has been marked with a negative rating.
This means the reviewer would NOT recommend DynamiCat Studio unless they significantly change their practices.


Final Comments

The final product is beautiful, I love it and love wearing it. All the extra details in the hood and fishbone is great! But the fact that the maker makes kind and patient clients wait while they work on new commissions is not okay. Im sad to say that working with the artist is more trouble than the product is worth.


Official responses can only be made by the maker listed on the review.
Official Responses are meant to communicate with the people reading the review, not the reviewer.
It is recommended you read "I have negative reviews on FursuitReview... Now what?" before commenting or submitting an official maker response on a non-positive review.

Official Responses are always verified before being posted to ensure that the person who submitted the response is actually the maker in question.
We do this by contacting the maker directly through one of their business pages or emails and ask if they have recently sent us an official response.
The name you would like us to use when we contact you regarding this response.
So we may communicate with you about this response.
This is automatically filled in based on the page you are on. If it is incorrect, please replace it with the correct URL to the review you are responding to.
You may include image URLs if desired. The URLs will be replaced with embedded images when the response is posted to the review.

4 Responses

  1. Wavewolf says:

    So overall you were happy except the time. And what was the Time between order and delivery? thats the only thing i cant find in this review so im curious.
    “Im sad to say that working with the artist is more trouble than the product is worth.” But…. you wrote you didnt have problem with the builder, also you mentioned you ordered a halfsuit too?
    + concept good
    + communication good
    + quality good
    + wearing good
    – Time/wrong etas

    • Ozwald says:

      I mean, they literally said that the maker’s lack of professionalism and poor communication was a significant reason in why they don’t recommend others using their services in the future.They made that quite clear.
      That’s a very valid reason to not want to recommend a maker.

    • “And what was the Time between order and delivery? thats the only thing i cant find in this review”
      It has its own spot. Under “Date of review” and above “item being reviewed” it’s right before the pictures.

      Buy/Commission Date: May 8th 2018.
      Completion/Ship Date: July 30th 2019.
      Item Completion Time: 13 – 23 months.

    • Ashley says:

      They told me themself they take advantage of polite and patient makers. During both my commissions I was told several times I would get my item shipped for so and so time. I do not recommend this maker for those main reasons. Also. My partial suit by far did not meet the rest of her reviews/suit standards, wobbly claws/falling out, patchy shaving, resin base hinges snapping. I jist wouldn’t personally recommend them.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *